علمای اهل سنت معتقد به امام مهدی عجل‌الله تعالی فرجه



نویسنده (ها) : آیت‌الله محمد امامی کاشانی
ناشر : انتشارات مدرسه‌عالی شهید مطهری
آخرین بروزرسانی : ۲۷ تیر ۱۴۰۳
تاریخ انتشار : اردیبهشت ۱۴۰۲
تاریخ اولین نوبت انتشار : ۱۴۰۲
زبان های در دسترس : Fa فارسی
تعداد صفحات : ۲۲۰
مرحله تولید : چاپ شده

ناموجود

سخن از مصلح جهانی و منجی نهایی، صاحب‌الزمان و مهدی موعود (عج) سخن از آیندۀ روشن و مرحلۀ کمال و غایت تاریخ بشریت است. مهدویت، بحث از آیندۀ بشریت و نتیجه‌ای است که بشر سرانجام به آن خواهد رسید و جستجو برای شناخت امام زمان، جستجوی هویت بشر است و لذا هیچ‌گاه نه تکراری می‌شود و نه اهمیت آن کاسته می‌شود. از این‌رو، علمای اسلام در طول تاریخ صدها کتاب و رسالۀ مستقل با عناوین مختلف که موضوع همۀ آن‌ها امام مهدی (عج) است نگاشته و به یادگار گذاشته‌اند.

مشهور است که برادران اهل سنّت دربارۀ وجود فعلی و هویت آن امام با شیعیان اختلاف دارند. گرچه این اختلاف نیز آنچنان اساسی نیست که مهدویت و اعتقاد به آن حضرت و انتظار را تحت‌الشعاع قرار دهد اما بوده‌اند از علمای اهل سنت که امام مهدی را فرزند حضرت عسکری دانسته و به نظر شیعیان بسیار نزدیک بوده‌اند.

آیت‌الله امامی کاشانی با دغدغه‌ای استوار و نگاهی کامل در این مسیر گام برداشته و با سال‌ها کوشش سخت و عالمانه، با تحقیق در کتب علمای اهل سنت، این علما را با ذکر سند و متن کتاب معرفی نموده تا شیعیان و اهل سنت بیش‌ازپیش خود را در کنار هم دیده و برای  ظهور آن منجی نهایی حرکت کنند.

در این کتاب، نام علمای اهل سنت که در باب مهدویت، هم‌نظر با شیعیان به تولد و غیبت آن حضرت (عج) معتقدند همراه با متن کتاب‌های ایشان آمده است.

ارسال با ایمیل: