شورای بررسی موارد خاص

تعداد بازدید:۶۱۰۴

در مواردی که جریان تحصیل دانشجویان بنا به عللی خارج از اراده و اختیار آنها و در زمان تحصیل (مثل فوت اعضای درجه یک خانواده، حوادث غیرمترقبه، بیماری حاد و صعب العلاج، طلاق، شرایط روانی حاد و ...) سبب بروز مشکلات تحصیلی گردیده و با مقررات و آیین ­نامه­ های مربوطه قابل رفع نمی ­باشد، شورای بررسی موارد خاص دانشگاه تشکیل جلسه داده و درخواست دانشجو را بررسی می­ نماید.

تصمیم ­گیری در خصوص موارد زیر در اختیار شورای بررسی موارد خاص دانشگاه می ­باشد:

 

دوره کارشناسی

1- درخواست مهمانی از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در خصوص دانشجویانی که دارای شرایط خاص می­ باشند

2- درخواست مرخصی مبتلایان به بیماری حاد و مزمن جسمی یا روانشناختی با ارائه مدارک مستدل

3- درخواست مرخصی بارداری و زایمان و دوران شیردهی دانشجویان خانم با ارائه مدارک مستدل

4- درخواست تمدید سنوات دانشجویانی که حداکثر مدت مجاز تحصیل آنها برابر مقررات به پایان رسیده است و ادامه تحصیل آنها از لحاظ سایر مقررات آموزشی و نظام وظیفه مانعی نداشته باشد (معادل نیمسال یازدهم و دوازدهم تحصیلی)

5- درخواست ادامه تحصیل دانشجویانی که به دلیل مشروطی در شرف اخراج قرار گرفته ­اند، مشروط بر اینکه با گذراندن واحدهای باقی­مانده حداقل معدل لازم جهت فارغ­ التحصیلی کسب شود

نکته: بررسی درخواست مذکور حداکثر تا 3 هفته پس از شروع نیمسال تحصیلی امکان­ پذیر است، در غیر اینصورت به نیمسال آتی موکول می ­شود

6- درخواست بازگشت به تحصیل دانشجویانی که با دلایل موجه و ارائه مدرک مستدل حداکثر یک سال برای ثبت ­نام و ادامه تحصیل مراجعه نکرده ­اند

7- درخواست تغییر رشته دانشجویان در همان گروه آزمایشی و مقطع تحصیلی

نکته: بررسی درخواست مذکور حداکثر تا 3 هفته پس از شروع نیمسال تحصیلی امکان­ پذیر است، در غیر اینصورت به نیمسال آتی موکول می­ شود

8- درخواست انتقال توأم با تغییر رشته

 

دوره کارشناسی‌ارشد

1- درخواست مهمانی از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر در صورت موافقت استاد راهنما در دانشگاه مبدأ

2- درخواست مرخصی مبتلایان به بیماری حاد و مزمن جسمی یا روانشناختی با ارائه مدارک مستدل

3- درخواست مرخصی بارداری و زایمان و دوران شیردهی دانشجویان خانم با ارائه مدارک مستدل

4- درخواست تمدید سنوات دانشجویانی که حداکثر مدت مجاز تحصیل آنها برابر مقررات به پایان رسیده و ادامه تحصیل آنها از لحاظ مقررات آموزشی مانعی ندارد (معادل نیمسال هشتم تحصیلی)

 (کاربرگ تمدید سنوات و مدارک مورد نیاز را از اینجا دریافت کنید)

نکته: دانشجویانی که تا پایان نیمسال ششم تحصیلی اقدام به اخذ موضوع پایان ­نامه نکرده باشند، جهت ادامه تحصیل ابتدا باید درخواست افزایش سنوات تحصیلی خود را به شورای آموزشی دانشگاه ارسال نمایند و در صورت کسب مجوز از شورا، اقدام به اخذ موضوع نمایند

5- درخواست بازگشت به تحصیل دانشجویانی که با دلایل موجه و ارائه مدرک مستدل حداکثر یک سال برای ثبت ­نام و ادامه تحصیل مراجعه نکرده ­اند

6- درخواست بازگشت به تحصیل دانشجویان دارای دو نیمسال مشروطی در شرف اخراج که حداقل معدل آنها 13 و تعداد واحدهای باقی مانده بدون احتساب پایان­ نامه بیشتر از 12 نباشد

7- فرصت جهت جبران معدل به دانشجویان دارای یک نیمسال مشروطی که کلیه واحدهای خود را با نمره بالای 12 گذرانده ­اند ولی معدل کل آنها زیر 14 می­ باشد

 

دوره دکتری

1- درخواست مرخصی مبتلایان به بیماری حاد و مزمن جسمی یا روانشناختی با ارائه مدارک مستدل

2- درخواست مرخصی بارداری و زایمان و دوران شیردهی دانشجویان خانم با ارائه مدارک مستدل

3- درخواست تمدید سنوات دانشجویانی که حداکثر مدت مجاز تحصیل آنها برابر مقررات به پایان رسیده ولی از لحاظ سایر مقررات آموزشی و نظام وظیفه مجاز به ادامه تحصیل هستند (معادل نیمسال یازدهم و دوازهم تحصیلی)

 (کاربرگ تمدید سنوات و مدارک مورد نیاز را از اینجا دریافت کنید)

نکته: دانشجویانی که تا پایان نیمسال هشتم تحصیلی اقدام به اخذ موضوع رساله نکرده باشند، جهت ادامه تحصیل ابتدا باید درخواست افزایش سنوات تحصیلی خود را به شورای آموزشی دانشگاه ارسال نمایند و در صورت کسب مجوز از شورا، اقدام به اخذ موضوع نمایند


 

با توجه به دستورالعمل سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، هر دانشجویی که متقاضی طرح درخواست خود در شورای بررسی موارد خاص دانشگاهی می‌باشد، لازم است درخواست خود را در سامانه جامع امور دانشجویان (سجاد) به آدرس:

www.portal.saorg.ir

 ثبت­ نماید. بدین منظور لازم است دانشجو درخواست خود که به تأیید آموزش دانشگاه رسیده است (کاربرگ مخصوص شورای بررسی موارد خاص را از اینجا دریافت کنید) را به همراه مستندات پیوست (به صورت یک فایل pdf) در سامانه سجاد بارگذاری نماید. بدیهی است از این پس در جلسات شورا فقط مواردی قابل بررسی خواهند بود که در سامانه فوق ثبت‌نام کرده باشند.

تصمیم­ های صادره در شورای دانشگاهی از طریق سامانه جهت اجرا به معاونت آموزشی و جهت اطلاع به دانشجو ابلاغ می‌گردد.

 

نکته:

۱- با توجه به اینکه فرآیند ثبت‌نام و نتایج مربوط به آن از طریق پیامک به متقاضی اطلاع داده می­شود، لذا لازم است به پیامک­های ارسالی از طریق سامانه توجه نموده و در صورت لزوم به کارتابل شخصی مراجعه گردد.

۲- لازم است متقاضیان هنگام ثبت درخواست، تمامی اطلاعات لازم را از سامانه گلستان به دقت وارد کرده و در قسمت توضیحات درخواست، شرح درخواست و نیمسال موردنظر را ذکر نمایند. هرگونه خطا در وارد کردن اطلاعات آموزشی یا بارگذاری ناقص مدارک موجب ارجاع درخواست به کارتابل متقاضی میگردد.


 

کاربرگ شورای بررسی موارد خاص

کاربرگ تمدید سنوات (خاص دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مرحله انجام پایان نامه/ رساله)

مدارک مورد نیاز جهت تمدید سنوات