پیام تسلیت آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در پی رحلت حضرت آیت‌الله امامى کاشانى (رحمة‌الله علیه)

۱۳ اسفند ۱۴۰۲ | ۰۹:۱۲ اخبار مقام تولیت
تعداد بازدید:۹۸

آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه کشور طی پیامی ارتحال حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد امامی کاشانی (رحمةالله علیه) تولیت فقید مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره)، امام‌جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

متن پیام ایشان به شرح زیر است:

 

بسْمِ‌اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

 

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

رحلت عالم انقلابی و مجاهد پارسا حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (رضوان‌الله تعالی علیه) موجب تأسف و تألم خاطر گردید.

مجاهدت‌های متعهدانه و مخلصانه ایشان در راه اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی با فعالیت‌های سیاسی علیه حکومت پهلوی در سال‌های آغازین شکل‌گیری نهضت حضرت امام (قدس سره) آغاز و با ایفای نقش مؤثر در نهاد‌های نظام، مانند شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخیص مصلحت نظام به اوج خود رسید.

بیش از چهار دهه خطابه‌های وعظ آموز و پندآمیز آن روحانی متواضع در سنگر امامت جمعه تهران و خدمت علمی و فرهنگی به مردم شریف تهران نقشی ماندگار از آن عالم ارجمند در اذهان مردم آفریده و ان‌شاءالله به فضل الهی مقامی شایسته در سرای جاودان برایشان رقم خواهد زد و نیز نقش ممتاز ایشان در تولیت مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره) و پایه‌ریزی و گسترش مراکز علمی و فرهنگی در تهران و سراسر کشور، از حسنات ماندگار آن فقید سعید بشمار می‌آید.

اینجانب ضمن قدرشناسی سال‌ها تلاش بی‌شائبه، فقدان ایشان را محضر مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، حوزه‌های علمیه، بیت مکرم و شاگردان و ارادتمندان به ویژه مردم شریف تهران تسلیت عرض نموده و از خداوند منان، باریابی به جنت رضوان و مغفرت بی‌پایان برای ایشان و صبر جمیل و اجر فراوان و پایدار برای بازماندگان خواهانم.

 

علیرضا اعرافی

مدیر حوزه‌های علمیه


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: پیام تسلیت مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی (رحمة‌الله علیه) تولیت فقید مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره) مقام تولیت مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه