گزارش تصویری | آیین وداع با پیکر مطهر طلبه شهید «سید کمال خالقی» در مسجد مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره)

۰۶ دی ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۴ اخبار
تعداد بازدید:۵۳۵

به گزارش روابط عمومی مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره)؛ مراسم وداع با پیکر شهید سید کمال خالقی (اولین شهید مدرسه‌عالی شهید مطهری در دوران دفاع مقدس) که بعد از چهل سال به خاک وطن بازگشته هم‌زمان با شب وفات حضرت ام‌البنین (س) با حضور خانواده شهید، علماء، مردم و طلاب و دانشجویان در مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان به ایراد سخن پرداختند و حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری خاطره‌هایی از شهید نقل کردند.

خادمان حرم حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) همراه با پرچم متبرک در این مراسم حضور یافتند.

در این مراسم افراد حاضر در جلسه از نوای گرم حاج علی انسانی و حاج امیرعباسی بهره بردند.

حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و از هم‌حجره‌ای‌های شهید سید کمال خالقی اظهار کرد: قرآن می‌فرماید انسانِ مؤمن صادق یا شهید است یا منتظر شهادت است و امشب همه ما میهمان یک مؤمن صادق شهید هستیم.

وی گفت: سید کمال به کمال رسید و امثال ما در نقص خود ماندیم و درجا زدیم و خدا به ما رحم کند؛ برای مدرسه‌عالی ما سید کمال مانند یک نسیم سبک‌بال بهاری بود و این شخص از همان اشخاصی بود که امام در موردشان فرمود ره صدساله را یک شبه رفتند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه افزود: سید عنصری بانشاط به تمام معنا و سرحال، پرامید، با چهره گشاده مانند شکوفه اول صبح بهار، بسیار مهربان، خیلی رفیق و اهل انس و بسیار جدی و مصمم با شناخت کافی از وظیفه خود بود.

حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: طلبه‌ها در آن‌ سال‌ها توجه داشتند که کار فوری پیش‌رو مسئله جبهه است و باید بتوانند در مورد جبهه نقش‌آفرینی کنند و این موسسه که بنام شهید مطهری مزین شد، پشتیبان بسیاری از لشکرها در جبهه شد.

وی اضافه کرد: طلبه‌ها در آن زمان مرتباً در جبهه رفت و آمد داشتند و لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های تهران بود و خیلی از افراد این لشکر اصرار داشتند که از دوستان مدرسه‌عالی به آنجا ملحق شوند؛ آن‌ها معتقد بودند طلبه‌های اینجا رزمی-تبلیغی هستند و همین راز شهادت تعداد بسیاری از طلبه‌ها و جانباز تعدادی دیگر بود.

هم حجره‌ای شهید خالقی بیان کرد: در این میان سید کمال خالقی جز اولین‌هایی بود که به جبهه ملحق شد و پرواز کرد و رفت.

در پایان نماز بر شهید در حیاط مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره) به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج‌علی‌اکبری اقامه شد.

 

مراسم تشیع پیکر مطهر شهید سید کمال خالقی:

زمان: پنجشنبه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ | ساعت ۸ صبح

مکان: چهارراه سازمان آب، منزل شهید

 

مراسم تدفین پیکر مطهر شهید سید کمال خالقی:

زمان: پنجشنبه ۷ دی‌ماه ۱۴۰۲ | ساعت ۱۰ صبح

مکان: آرامستان بهشت‌زهرا تهران، قطعه ۲۴

کلید واژه ها: گزارش تصویری شهید سید کمال خالقی مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره)