حضور موفقیت آمیز دانشجویان دانشگاه شهید مطهری در سومین دوره رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان

۱۵ آذر ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۱۵

حضور موفقیت آمیز دانشجویان دانشگاه شهید مطهری (ره) در سومین دوره رقابت علمی شبیه‌سازی شورای نگهبان

در سومین دوره از رقابت‌های شبیه‌سازی شورای نگهبان که با حضور ۴۶ گروه از دانشگاه‌های برتر بیش از ۲۰ استان کشور حضور داشتند، دو گروه شش نفره از دانشجویان دانشگاه شهید مطهری (ره) شرکت کردند. یک گروه از دانشجویان کارشناسی واحد برادران تهران (آقایان مهدی آقامحمدی، بنیامین ارجمندراد، محمدآرمین جعفری، امیرحسین شاملویی نیا، رضا خراسانی، سعید رهبری نژاد) به همراهی استاد راهنما آقای میرحسینی و یک گروه از خواهران کارشناسی ارشد (خانم‌ها حسینی، حسینی جاسبی، آل طه، اکرمی، ذوالفقاری، انصاری نژاد) به همراهی استاد راهنما خانم دکتر مظاهری.

این دوره از رقابت‌ها در دو مرحله برگزار گردید. مرحله مقدماتی و اولیه پس از آزمون کتبی قانون اساسی به این صورت برگزار شد که مصوبات فرضی که بر اساس رویه‌های مجلس شورای اسلامی امکان ارسال به شورای نگهبان را داشتند، در اختیار دانشجویان قرار گرفت و دانشجویان آن‌ها را از حیث مغایرت و یا عدم مغایرت با قانون اساسی بررسی و نظرات خود را اعلام کردند. در این رقابت 20 گروه به مرحله دوم راه یافتند که هر دو گروه دانشگاه شهید مطهری (ره) از جمله آنان بودند.

گروه خواهران کارشناسی ارشد دانشگاه، رتبه دوم را در میان 46 گروه کسب کردند.

در مرحله دوم، موضوع رقابت فرآیند رسیدگی به صلاحیت افراد و پرونده‌های انتخاباتی بود. پرونده‌هایی که در این بخش در اختیار گروه‌های شرکت‌کننده قرار گرفت، برگرفته از پرونده‌های واقعی بود که در سال‌های گذشته در شورای نگهبان مطرح شده و شورای نگهبان نسبت به آن پرونده نظر داده بود. این پرونده‌ها صرفاً با تغییر اسامی افراد و حوزه‌های انتخابیه در اختیار گروه‌های شرکت‌کننده در رقابت قرار گرفت و دانشجویان می‌بایست تأیید یا رد صلاحیت داوطلبان را بر اساس ضوابطی که ممکن است مدنظر اعضای شورای نگهبان باشد به همراه تحلیل حقوقی ارائه کند.

در نهایت گروه خواهران کارشناسی ارشد دانشگاه شهید مطهری به عنوان یکی از 4 گروه برتر رقابت‌ها معرفی شدند.