ابلاغیه حضرت آیت‌الله امامی کاشانی در خصوص مدرسه‌عالی شهید مطهری و واحدهای تابعه

۱۸ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۹ اخبار مقام تولیت
تعداد بازدید:۱۸۳

بِسْمِ‌اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

 

ابلاغیه به تمام واحدهای مدرسهعالی شهید مطهری

 

بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران تولیت مدرسه‌عالی سپهسالار از طرف رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران به اینجانب واگذار گردید و اینجانب نام «مدرسه‌عالی شهید مطهری» را برای آن برگزیدم که این مدرسه پایگاه علمی و دینی است و این تغییر و تحول مورد تأیید رهبر کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (رحمه‌الله علیه) واقع گردید و دراین‌باره فرمودند: «مدرسه به اسم شهیدی است که برای اسلام مفید بود... شما خواهرها و برادرها که در این مدرسه هستید برنامه‌تان را آن‌طور تنظیم کنید که بین شما مطهری‌ها، یک مطهری، پیدا شود» و همین‌طور مورد تأیید رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (دام‌ظله الوارف) واقع گردید و ایشان دراین‌باره فرمودند: «مدرسه‌عالی سپهسالار عاقبت به خیر شد و تبدیل به مدرسه‌عالی شهید مطهری گردید. واقعاً این سیر اسمی و تحول اسمی، یک تحول معنوی و سیر معنوی را هم نشان می‌دهد».

این مدرسه‌عالی که در مکان فعلی یعنی در قسمت جنوب شرقی میدان بهارستان و در ضلع جنوبی مجلس شورای ملی قدیم و مجلس شورای اسلامی فعلی قرار گرفته است، به همین نام «مدرسه‌عالی شهید مطهری» برای همیشه باقی است و شخصیت حقوقی مستقل دارد و هر مدرسه‌عالی یا دانشگاه یا دانشکده‌ای که زیر نظر مدرسه‌عالی، در جنب این مدرسه یا در مکانی دیگر یا در شهری دیگر تأسیس و بنا گردد علاوه بر آنکه وابسته به مدرسه‌عالی شهید مطهری مرکزی می‌باشد، مقررات و آیین‌نامه‌های عام و خاص مدرسه‌عالی شهید مطهری مرکزی هم بر آن حاکم است.

در مدارک کلیه فارغ‌التحصیلان مدرسه‌عالی شهید مطهری و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های وابسته به این مدرسه‌عالی؛ عنوان فارغ‌التحصیل از «دانشگاه شهید مطهری وابسته به مدرسه‌عالی شهید مطهری» آورده شود.

 

محمد امامی کاشانی            

۱۸ مرداد ۱۴۰۲               


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: مقام تولیت مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی (رحمة‌الله علیه) تولیت فقید مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره) مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره)