اتصال دانشگاه شهید مطهری به درگاه ملی خدمات هوشمند دولت الکترونیک

۰۱ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۴۹ اخبار
تعداد بازدید:۴۴۳
اتصال سامانه خدمات آموزشی گلستان و سامانه تغذیه ستاره با پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی برقرار گردید.

به گزارش دفتر اداره فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری؛ در راستای رویکرد دولت سیزدهم مبنی بر تحقق دولت الکترونیک، چابک سازی امور، الکترونیکی شدن امور دانشگاه، یکپارچگی خدمات و تسهیل دسترسی مخاطبین به خدمات و افزایش رضایتمندی جامعه دانشگاهی و با در نظر گرفتن تکالیف بند (و) تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع تحقق اهداف دولت هوشمند در ارائه خدمات دولت الکترونیک به آحاد جامعه و مصوبات جلسه 24 شورای اجرایی فناوری اطلاعات هوشمند، سازمان‌ها ملزم به ایجاد خدمات هوشمند خود و اتصال آن به پنجره هوشمند ملی شده‌اند. بر این اساس، کمیته توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری «پنجره واحد خدمات دانشگاهی» را ایجاد کرد و تمامی دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تابعه موظف‌اند خدمات الکترونیکی خود را از طریق اتصال به این پنجره به متقاضیان ارائه نمایند.

بر این مبنا با همکاری معاونت پژوهشی و فناوری و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی؛ پیوستن دانشگاه به پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی و ملی در دستور کار دانشگاه قرار گرفت و با توجه به الزامات قانونی و محدودیت‌های زمانی، در مرحله اول، اتصال سامانه خدمات آموزشی گلستان و سامانه تغذیه ستاره به جهت گستردگی خدمات و ارائه خدمت به تمام اقشار دانشگاهی (استاد، دانشجو و کارمند) به پنجره واحد خدمات وزارت عطف و از طریق درگاه خدمات هوشمند دولت از سوم تیرماه 1402 فراهم گردید؛ که با هماهنگی‌های انجام شده و تکمیل فرآیند ثبت‌نام، لوگوی دانشگاه در صفحه اصلی پنجره واحد خدمات دانشگاهی نمایه گردید.

شایان ذکر است دانشگاه شهید مطهری اولین دانشگاهی در کشور بود که توانست سامانه تغذیه ستاره را به این پنجره متصل کند. این امر  راهگشای اتصال سایر دانشگاه‌هایی که از این سامانه استفاده می‌کنند، خواهد شد.