نخستین پیش نشست همایش بین‌المللی «الهیات زیارت»

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۰:۱۰ اخبار گروه فلسفه و کلام
تعداد بازدید:۴۹۷
نخستین پیش نشست همایش بین‌المللی «الهیات زیارت» شنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲؛ ساعت ۱۰ تا ۱۲ در محل دانشگاه شهید مطهری (ره) برگزار خواهد شد.

همایش بین‌المللی «الهیات زیارت» توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی و انجمن علمی فلسفه دین ایران با همکاری مراکز مختلف دانشگاهی داخلی و خارجی در پاییز 1402 برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این همایش، روشن ساختن ابعاد مختلف الهیات زیارت، گسترش مباحث میان رشته‌ای در این عرصه، ایجاد زمینه گفتگو میان اسلام و دیگر ادیان و همچنین امامیه و دیگر مذاهب اسلامی از منظر زیارت و به‌طور کلی پرداختن به ظرفیت‌ها، امتیازها و آسیب‌ها در حوزه الهیات زیارت است. به منظور زمینه‌سازی علمی جهت مشارکت هرچه بیشتر پژوهشگران در این همایش، برگزاری حدود 20 پیش نشست تخصصی به‌صورت مجازی و حضوری به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی توسط دبیرخانه علمی همایش در نظر گرفته شده است.

نخستین پیش نشست این همایش شنبه 30 اردیبهشت ماه 1402؛ ساعت 10 تا 12 در محل دانشگاه شهید مطهری (ره) برگزار خواهد شد.

 

موضوعات این پیش نشست عبارتند از:

زیارت و مشکلات روحی-عاطفی زنان

شهلا بختیاری | دانشیار دانشگاه الزهراء

 

ارتباط زیارت و زیبایی شناسی در الهیات مسیحی

هادی ربیعی | استادیار دانشگاه هنر

 

تبار شناسی زیارت در مسیحیت کاتولیک

سیدرضا قائمی | استادیار دانشگاه شهید مطهری

 

نشانه‌شناسی نظام معنایی متون زیارت

سیدابوالقاسم نقیبی | استاد دانشگاه شهید مطهری

 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این همایش و نحوه ارسال آثار خود به تارنمای همایش به نشانی https://theopilgconf.ir مراجعه نمایند. همچنین رایانامه دبیرخانه همایش به نشانی pilgrimagetheology@gmail.com دریافت‌کننده نظرات و همچنین پاسخگوی سؤالات علاقه‌مندان خواهد بود.

کلید واژه ها: گروه فلسفه و کلام دکتر سیدابوالقاسم نقیبی دکتر سید رضا قائمی