گزارش تصویری | همایش «نسل آفتاب» با هدف تجلیل از پیشکسوتان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان

۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | ۱۶:۰۴ اخبار مقام تولیت
تعداد بازدید:۲۱۹۶
در آستانه چهل سالگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، همایش «نسل آفتاب» با هدف تجلیل از پیشکسوتان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان روز سه شنبه، ۱ بهمن‌ماه ۱۳۹۸ برگزار کرد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، همایش ویژه تجلیل از پیشکسوتان این تشکل دانش‌آموزی با حضور حجة‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری نماینده مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی) تولیت معظم مدرسه‌عالی و دانشگاه شهیدمطهری (ره)، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت تهران، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌وپرورش و سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه سرچشمه برگزار شد.

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، ازجمله سازمان‌های عمومی غیردولتی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و به دستور حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد. اساسنامه این اتحادیه در سال ۱۳۷۴ به تصویب شورای انقلاب فرهنگی رسید. مطابق اساسنامه مصوبه، سرپرست اتحادیه که اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های شورای مرکزی را بر عهده دارد از سوی شورای مرکزی انتخاب و حکم وی توسط نماینده رهبری و در غیاب ایشان مرجعی که شورای عالی انقلاب فرهنگی مشخص می‌کند تنفیذ می‌شود.

 نماینده رهبری، بالاترین مقام اتحادیه می‌باشد و نظارت عالیه بر این نهاد از طریق ایشان اعمال می‌شود. حضرت امام خمینی(ره) در ابتدای شکل‌گیری اتحادیه انجمن‌های اسلامی حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی) را به‌عنوان نماینده خود منصوب می‌نمایند و پس از ایشان آیت‌الله احمد جنتی این مسئولیت را تا سال ۱۳۷۸ و از سال ۱۳۷۸ تاکنون حجة‌الاسلام‌والمسلمین حاج علی‌اکبری نمایندگی رهبری در اتحادیه را دارد.

این همایش باهدف تجلیل از پیشکسوتان و تقدیر از زحمات و تلاش‌های بزرگوارانی که در تأسیس و ادامه راه این تشکیلات همکاری کرده‌اند، ترویج قدردانی و قدرشناسی بین نسل چهارم انقلاب از نسل اول انقلاب است و در حقیقت تلاش می‌شود نعمت قدردانی و قدرشناسی بین نسل جوان اشاعه داده ‌شود.

تجلیل از نمایندگان رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، رونمایی از سی عنوان کتاب تاریخ شفاهی جنبش دانش‌آموزی، رونمایی از منظومه فکری و تربیتی نوجوان، رونمایی از تمبر چهل‌سالگی ازجمله برنامه‌های این همایش یک‌روزه است و پیشکسوتان اتحادیه نیز از سراسر کشور در این همایش حضور یافتند.

این همایش روز سه‌شنبه 1 بهمن‌ماه 1398، در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد.

کلید واژه ها: اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی (رحمة‌الله علیه) تولیت فقید مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره) امام‌جمعه موقت تهران