پیام تسلیت حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی) تولیت معزز مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره) در پی ارتحال آیت‌الله سید رضی شیرازی (رحمة‌الله علیه)

۱۳ آذر ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۸ اخبار مقام تولیت
تعداد بازدید:۱۰۵۷
پیام تسلیت حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی) تولیت معظم مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره) در پی ارتحال آیت‌الله سید رضی شیرازی (رحمة‌الله علیه)

آیت‌الله سید رضی شیرازی، مجتهد، فقیه و فیلسوف و از نوادگان میرزای شیرازی و از اساتید مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره) و حوزه علمیه تهران؛ چهارشنبه ۱۰ آذرماه ۱۴۰۰ در سن ۹۳ دار فانی را وداع گفت.

همراهی با نهضت امام راحل (ره) و تلمذ در محضر عالمان برجسته (رحمة‌الله علیهم اجمعین)، از ایشان شخصیتی ممتاز ساخته بود و عمر با برکت خود را در راه خدمت به اسلام و نشر معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام سپری کرده و آثاری ماندگاری در فقه و اصول و فلسفه از خود به جای گذاردند.

حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی)، تولیت معظم مدرسه‌عالی و دانشگاه شهیدمطهری (ره)، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت تهران طی پیامی ارتحال این عالم بزرگوار را تسلیت گفتند.

متن پیام حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی) به شرح زیر است:

 

بِسْمِ‌اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

 

إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

ضایعه اسفناک ارتحال مرحوم مغفور آیت‌الله آقای حاج سید رضی شیرازی موجب تأثر و تأسف گردید.

مرحوم آیت‌الله آقای حاج سید رضی شیرازی از چهره‌های برجسته علم و اخلاق و مسجد و محراب بودند و شاگردان زیادی تربیت نمودند و بعضی از طلاب مدرسه‌عالی شهید مطهری از محضر ایشان استفاده نموده‌اند و شب‌ها در مسجد شفا برای نمازگزاران تفسیر و اخلاق می‌گفتند و از بیت بزرگ مبارزه با استعمار و استکبار بودند و از نظر شخصیت علمی و اخلاقی و جامع معقول و منقول کم‌نظیر بودند.

ارتحال این عالم بزرگ را به علاقه‌مندان و بیت معظم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و غفران رحمت الهی را از درگاه خدای متعال مسئلت دارم.

 

          محمد امامی کاشانی

           ۱۳ مرداد ۱۴۰۰     

کلید واژه ها: مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی (رحمة‌الله علیه) مقام تولیت امام‌جمعه موقت تهران پیام تسلیت مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره)