دوره آموزشی «کارگاه مدیریت مصرف رسانه در خانواده»
پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار میکند:
کارگاه آموزشی: «مدیریت مصرف رسانه در خانواده»
دکتر مهدی فتوره چی،
دکتر سیدبشیر حسینی،
دکتر بهاره نصیری،
دکتر آمنه بختیاری،
دکتر معصومه تقی زادگان،
دکتر سمیه تاجیک اسماعیلی
دوره آموزشی «کارگاه مدیریت مصرف رسانه در خانواده» با همکاری پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در تاریخ ۲۸ و ۲۹ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ بهصورت مجازی برگزار میشود.
با توجه به اینکه در یک محیط رسانهای و در یک سپهر اطلاعاتی به سر میبریم و تحت نفوذ امواج مختلف رسانهای قرار داریم لذا دغدغه آسیبرسانی رسانهها و به دنبال آن آسیبپذیری خانوادهها بیشتر خواهد شد؛ بنابراین در عصر اطلاعات رسانهای که هر پیامی ارزشها و سبکهای زندگی متناسب با خود را به نمایش میگذارند، والدین و فرزندان نیازمند آموزش سواد رسانهای هستند تا قادر باشند سبک زندگی القاشده در هر پیام را شناسایی کنند.
سرفصلها و محتوای دوره آموزشی:
چیستی و ضرورت سواد رسانهای
چیستی والدگری رسانهای، مهارتهای عملی سواد رسانهای در خانواده
شبکههای اجتماعی، خانواده و ارتباط آن با مهارتهای سواد رسانهای
ویژگیهای عصر اطلاعات
ویژگیهای خانواده در جامعه شبکهای
وجوه تمایز والدگری مسئولانه و والدگری اینترنتی
خصوصیات خانواده سالم در جامعه شبکهای
چالش والدین در استفاده فرزندان از تلفنهای هوشمند، بازیهای آنلاین و شبکههای اجتماعی
آشنایی والدین با انواع خطرات آنلاین
میانجیگری والدین در حضور کودکان در فضای مجازی
چارچوب مخاطب شناسی
تغییرات نسل رسانهای و رسانهی نسلی
مطالعات نوجوانان در جهان
ویژگیهای نسل هزاره سوم یا دهه هشتادیها و دهه نودیها
نوع و میزان مصرف رسانهای در میان اعضای خانواده
جایگاه و اهمیت لزوم مدیریت صحیح مصرف رسانهای والدین در تنظیم مصرف رسانهای فرزندان
ارائه گزارشی مستند از میزان و نوع مصرف رسانهای خانوادههای شهر تهران
چالشهای والدگری در عصر رسانه
نیازهای حیاتی خانوادهها در عصر رسانه (روانشناسی رسانه)
باهدف افزایش دانش نظری آشنایی با مفهوم سواد رسانهای، مصرف رسانهای، والدگری رسانهای، میانجیگری رسانهای، تغییرات نسلی، مخاطب شناسی، ویژگیهای عصر اطلاعات
و ارتقای مهارت عملی مهارتهای عملی سواد رسانهای در خانواده، نیازهای حیاتی خانوادهها، مدیریت مصرف صحیح رسانهای فرزندان
شرکت در این دوره برای چه کسانی مفید است؟
شرکت در این دوره برای دانشجویان، پژوهشگران کلیه حوزههای رسانه و خانواده و برای تمامی متخصصان و علاقهمندان علوم انسانی مفید است.
مدتزمان دوره: ۶ ساعت (۲ جلسه ۳ ساعته) ۲ روز
زمان برگزاری: روز سهشنبه و چهارشنبه، ساعت ۱۳ تا ۱۶
تاریخ: ۲۸ و ۲۹ اردیبهشتماه ۱۴۰۰
هزینه این دوره: 2/500/000 ریال
هزینه ثبتنام (با تخفیف ویژه به خاطر شرایط اجتماعی): 1/600/000 ریال _ با تخفیف: 1/300/000 ریال
دانشجویان پژوهشگاه: 800/000 ریال
با ارائه گواهینامه معتبر و مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دارای ارزش علمی و اداری و قابل ترجمه
برای اطلاعات بیشتر و ثبتنام Mata.ihcs.ac.ir
کانال سروش مرکز: sapp.ir/tamihcs
مشاوره: ۸۸۶۲۴۴۸۵
در صورت نیاز به شماره ۰۹۰۳۶۲۰۰۲۶۶ پیام بدهید
تهران- بزرگراه کردستان- نبش خیابان دکتر صادق آیینه وند (۶۴ غربی)
مدیریت ترویج دستاوردهای پژوهشهای علوم انسانی