بیانات حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی) در خطبه‌های نماز جمعه مورخ (۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰)

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۹ اخبار مقام تولیت
تعداد بازدید:۱۹۲۴
بیانات حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی) تولیت محترم مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری و امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه مورخ (۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰)

حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی)؛ تولیت معظم مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره)، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام‌جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه مورخ (۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۰) که به‌صورت مجازی در قالب پیام جمعه برگزار شد ضمن تبریک پیشاپیش فرارسیدن ماه مبارک رمضان فرمودند:

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، بر شما روزه واجب شد همان‌طوری که بر گذشتگان واجب شده است. شاید با این عبادت و توجه به خدا، تقواپیشه کنید و در راه سعادت و فطرت قدم بردارید. ماه مبارک رمضان در پیش است. در آیات قرآن، احادیث توجه به خداوند متعال و بهره بردن از این ماه خیلی اصرار شده است، چون فرصتی است برای راز و نیاز باخدا و پیدا کردن راه سعادت امام‌جمعه تهران، حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی) بیان نمودند: حدیثی از حضرت علی ابن الحسین زین‌العابدین (ع) که می‌فرمایند: خداوندا تو ایمان را در این ماه قرار داده‌ای، نور ایمان، نور دل، روزه را واجب کرده‌ای، ماه مبارک را: ماه قیام و نماز و راز و نیاز با خدا دانسته‌ای، این ماه را جلال داده‌ای به شب قدر پیامبر اکرم (ص): کسی که روزه است و در بستر خواب است، این عبادت است، مادامی که غیبت مسلمان را نکند، یعنی حرف خلاف نزند، آبرو نبرد، غیبت نکند، تهمت نزند، حسد نورزد.

حضرت آیت اله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی) فرمودند: از این ماه مبارک استفاده کردن، روزه گرفتن و جامعه را به این جهت پیش بردن نه تنها در خود انسان اثرگذار است بلکه جامعه را پاک می‌کند و به یک هدف متوجه می‌کند، همه را به یک راه قرار می‌دهد و آن راه فطرت و راه ایمان است.

ایشان همچنین بیان نمودند: ماه مبارک می‌آید، آمدن انسان به دنیا برای رسیدن به این ارزش‌هاست، ماه مبارک بهترین فرصت است برای رسیدن به این ارزش و هدف، استفاده از قرآن و توجه به جامعه، همان‌طور که در قرآن کریم است، درباره ماه مبارک رمضان و در روایات ماست، شما نخورید، نیاشامید، گرسنه بمانید، تشنه باشید تابه فکر بینوایان باشید. آن‌ها که ندارند، به یاد آن‌ها باشید، ایثار کنید، نگذارید جامعه، جامعه‌ای فقیر و بینوا باشد.

تولیت معظم مدرسه‌عالی شهید مطهری در ادامه بیان نمودند: یک نکته هم در رابطه با این بیماری کرونا که خدا به حضرت محمد و آل محمد (ص) و به عزت این ماه این بیماری را از ما و از این جهان دور کند، عرض کنم و آن اینکه که مادر راه سلامت خود و جامعه موظفیم. اگر ما پروتکل‌ها را رعایت نکنیم، معنایش بی‌اعتنایی به جامعه و خود است، اینکه چقدر پزشکان و پرستاران عزیز ما زحمت می‌کشند. این نعمت‌ها را قدر بدانیم، ارج بگذاریم. اگر به این نعمت‌ها ارج گذاشتیم، معنایش این است که پروتکل‌های سلامت را حفظ کردیم وگرنه ما به جامعه بی‌توجهی کرده‌ایم. انسان نباید بی‌توجه به جامعه باشد، انسان باید فردی باشد بیدار و آگاه به وظایف در پایان حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی) بیان نمودند: پروردگارا ما را در این ماه مبارک رمضان به وظایفمان آشنا بفرما، این بیماری را از تمامی جهان دور بفرما، ما را از منتظران حضرت ولی‌عصر (عج) قرار بده، کشور ما را کشوری قرار ده که برمدار وحدت و انسجام باشد ان‌شاءالله.

والسلام علیکم و (رحمة‌الله علیه)

کلید واژه ها: مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی (رحمة‌الله علیه) تولیت فقید مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره) مقام تولیت امام‌جمعه موقت تهران خطبه‌های نماز جمعه