پیام تسلیت حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی)؛ تولیت مدرسه‌عالی شهید مطهری به مناسبت ارتحال آیت‌الله ضیاءآبادی

۲۱ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۲ اخبار مقام تولیت
تعداد بازدید:۱۰۶۵
پیام تسلیت حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی)؛ تولیت معزز مدرسه‌عالی شهید مطهری و امام‌جمعه موقت تهران در پی درگذشت آیت‌الله سید محمد ضیاءآبادی

پیام تسلیت حضرت آیت‌الله امامی کاشانی تولیت مدرسه‌عالی شهیدمطهری به مناسبت درگذشت آیت‌الله ضیاءآبادی

آیت‌الله سید محمد ضیاءآبادی استاد اخلاق و تفسیر قرآن کریم و از علمای به نام تهران شامگاه دوشنبه ۲۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۹ در سن ۹۹ سالگی دعوت حق را لبیک گفت.

این عالم اخلاق و مفسر بزرگ شیعه در سال ۱۳۰۷ در ضیاءآباد قزوین متولد شد. این عالم برجسته در نزد اساتید بزرگی همچون آیت‌الله سید حسین بروجردی، آیت‌الله سده‌ی اصفهانی، امام خمینی (ره) و آیت‌الله سید محمدحسین طباطبایی تحصیل‌کرده بود.

وی از سال ۱۳۴۰ در تهران ساکن شد. آیت‌الله ضیاءآبادی از روحانیان و مبلغان موفق در امر وعظ و تبلیغ در تهران بود و مشتاقان زیادی داشت.

پیکر مرحوم آیت‌الله ضیاءآبادی چهارشنبه ۲۲ بهمن‌ماه رأس ساعت ۸ صبح از مقابل مسجد علی بن الحسین (ع) دربند، تشییع و سپس این عالم جلیل‌القدر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) دفن می‌شود.

حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی)؛ تولیت معظم مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره)، امام‌جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری طی پیامی ارتحال این عالم ربانی فقیه را تسلیت گفتند.

متن پیام حضرت آیت‌الله امامی کاشانی (مدّظلّه‌العالی) به شرح زیر است:

 

بِسْمِ‌اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

 

إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ.

مرحوم مغفور آیت‌الله آقا سید محمد ضیاءآبادی از دوستان قدیم اینجانب در قم بودند و در درس مرحوم استاد علامه طباطبایی شرکت می‌کردند و از همان روزها با سلامت نفس و فضائل اخلاقی در حوزه علمیه قم شناخته شده بودند.

همین‌که خبر ارتحال ایشان را از صداوسیما شنیدم به ذهنم آمد یکی از کسانی که دعایش در درگاه خداوند متعال مستجاب است از زمین برداشته شد و ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ و به راستی در درس تفسیر و اخلاق و نماز جماعت و دعا و حالت تضرع او به درگاه خداوند متعال پیشتاز بود و این خسارتی است برای اسلام و امت اسلام.

رضوان‌الله تَعالیٰ عَلِیه

به تمام دوستان و آشنایان و بستگان ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

 

    محمد امامی کاشانی             

     ۲۱ بهمن ۱۳۹۹               

کلید واژه ها: مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره) مرحوم آیت‌الله امامی کاشانی (رحمة‌الله علیه) تولیت فقید مدرسه‌عالی شهید مطهری (ره) امام‌جمعه موقت تهران مقام تولیت پیام تسلیت