کارگاه آشنایی با فلسفه ذهن

گروه فلسفه و کلام اسلامی مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری(ره) با همکاری ستاد توسعه علوم و فن‌آوری‌های شناختی، کارگاه آشنایی با فلسفه ذهن برگزار می‌کند.

گروه فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه شهیدمطهری با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری، کارگاه آشنایی با فلسفه ذهن را برگزار می‌کند.

در این کارگاه آموزشی، موضوعاتی همچون پرسش‌های فلسفی درباره ذهن، طبقه‌بندی حالات ذهنی، نشانه امر ذهنی، نظریات این‌همانی، نظریات محاسباتی ذهن و نسبت آن با علوم شناختی و نیز نظریات دوگانه انگاری جوهری و رفتارگرایی، نظریات کارکردگرایی و دیدگاه فیلسوفان و متکلمان اسلامی در مسئله ذهن - بدن توسط شش تن از اساتید تشریح و آموزش داده می‌شود.
دکتر مهدی ساعتچی عضو هیات علمی دانشگاه شهیدمطهری درباره هدف از برگزاری این رویداد گفت: این کارگاه آموزشی باهدف آشنایی دانشجویان فلسفه و الهیات با مسائل فلسفی در حوزه علوم شناختی و ذهن برگزار می‌شود. این کارگاه آموزشی ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی و سال چهارم کارشناسی از 16 آذرماه سال جاری در این دانشگاه آغاز می‌شود و به مدت سه روز ادامه دارد.
بر اساس این گزارش، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از برگزاری کارگاه آموزشی فلسفه ذهن اواخر آبان ماه امسال در دانشگاه مفید قم حمایت کرد
.

مشاهده خبر در سایت " معاونت علمی و فناوری، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی"

کلید واژه ها: مدرسه‌عالی و دانشگاه شهید مطهری (ره) گروه فلسفه و کلام ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری کارگاه آشنایی با فلسفه ذهن کارگاه آموزشی